Реклама
10:09, 2 квітня 2017 р.
Mobile-first індекс Google: що потрібно перестати робити вже зараз
Реклама
Чому Google вирішив змінити підхід до індексації?
Десктоп-first індекс використовується з самого початку роботи пошукової системи. Чому Google вирішив відійти від нього і перевести його в розряд другорядного? Що таке mobile-first ідекс и послідують прикладу Google інші пошукові системи?
Про те, що кількість мобільних пошукових запитів перевищила число десктопних по всьому світу, стало відомо восени 2015 року. Компания смартвеб наблюдала тенденцию, что создание и продвижение мобильной версии интернет сайта стало более актуальным чем продвижение самого сайта. Але цей факт не став новиною для галузі. Google почав активно закликати маркетологів, розробників і власників бізнесу приділяти більше уваги споживання їх вмісту на мобільних пристроях набагато раніше. В лютому 2015 року компанія анонсувала запуск «Мобайлгедона» – оновленого алгоритму, в якому mobile-friendly сайти почали ранжируватися вище в мобільному пошуку.
Деякі власники сайтів зрозуміли натяк і почали інвестувати кошти в розробку оптимізованих для перегляду з мобільних пристроїв сайтів і адаптивний дизайн. Інші ж створювали «мобільні сайти», на які користувач потрапляв через переадресацію.
Останнє рішення часто призводило до погіршення UX, оскільки контент в мобільній версії відрізнявся від вмісту десктопного сайту. В результаті користувачі, які переходили за посиланням у видачі, очікуючи побачити певний текст, не знаходили його.
Тому Google вирішив змінити підхід до індексації і почати обробляти сайти, керуючись інтересами мобільних користувачів. З точки зору технології це означає, що головний агент користувача, скануючий сайт, буде мобільним. Контент, доступний для мобільного краулера, буде потім ранжируватися в результатах пошуку.
Хроніка основних кроків Google, орієнтованих на mobile
- 26.02.2015 – анонсований запуск оновлення mobile-friendly.
- 21.04.2015 – запущений алгоритм mobile-friendly.
- 05.05.2015 – кількість мобільних пошукових запитів перевищила число десктопних в 10 країнах світу, включаючи США і Великобританію.
- 01.09.2015 – Google попередив, що буде ранжувати нижче сайти з нав'язливою міжсторінковою рекламою установки додатків.
- 07.10.2015 – запущений проект AMP.
- 04.11.2016 – анонсований майбутній запуск mobile-first індексу.
- 10.01.2017 – Google почне знижувати мобільні сайти з настирливою міжсторінковою рекламою.
Що всі ці зміни означають для вебмайстрів?
Якщо ви використовуєте адаптивний mobile-friendly сайт, то майже нічого нового. Але навіть, якщо ваш сайт оптимізований для мобільних пристроїв, ви можете «вичавити» зі своєї SEO-стратегії ще більше. Для цього вам потрібно перестати робити деякі речі. Зокрема:
- Відмовтеся від переадресації, заснованої на тип пристрою
Наявність окремого мобільного сайту – це у багатьох випадках цілком виправданий варіант. Приміром, якщо у відвідувачів мобільного та десктопної версії ресурсу різні персони. Однак поєднання такого підходу з внутрішніми редиректами, заснованими на переглядачі, може викликати ряд проблем. Зокрема, mobile-first роботу Googlebot буде значно складніше знайти десктопну версію сайту.
Більш оптимальним підходом буде використання атрибутів rel=alternate і rel=саnonical, щоб розмітити десктопну і мобільну версію ресурсу. За словами представників Google, пошукова система продовжить використовувати ці посилання в якості орієнтира для показу відповідних результатів користувачам пошуку.
- Перестаньте розміщувати різний контент в десктопної і мобільного версії сайту
У нових умовах на обох версіях сторінки – і десктопної і мобільного – повинен бути один і той же контент. Ви можете використовувати різне форматування або прибрати деякі візуальні ефекти в мобільній версії. Важливо, щоб основний вміст було ідентичним. Використання прихованих редиректів для показу мобільним користувачам контенту, відмінного від вмісту десктопної версії сторінки, – одна з причин запуску mobile-first індексу Google.
- Припиніть недооцінювати on-page SEO
Мобільні пристрої пропонують набагато менше місця для показу вмісту порівняно з десктопними – незважаючи на те, що розмір екрану постійно збільшується. Це означає, що ми повинні по максимуму використовувати доступний простір на сторінці результатів пошуку. Згадки ключових слів в метаданих, заголовках, тексті та структурованих даних буде грати ще велику роль в мобільному пошуку.
- Припиніть ігнорувати структуровані дані
Як згадувалося вище, розмітка структурованих даних може допомогти вашому сайту виглядати краще в результатах пошуку. В результаті ви зможете отримати більше переходів з пошукової видачі. Список підтримуваних Google схем розмітки і додаткових карток постійно зростає.
- Не обходьте увагою локальне SEO
Мобільні запити по своїй природі дуже часто мають локальний інтент – ми шукаємо кафе чи магазини поблизу і т. п. Просуваєте ви місцевий бізнес або всього лише розміщуєте має локальну специфіку контент, задумайтеся про оптимізацію ваших сторінок під локальне SEO.
- Припиніть ігнорувати швидкість завантаження сайту
Швидкість сайту може вплинути на ваші позиції як за десктопних, так і мобільних запитам. Однак на мобільних пристроях ця проблема ще більш важлива. Регулярно перевіряйте, скільки часу займає завантаження і візуалізація сайту. Переконайтеся, що ви:
- Не використовуєте без необхідності зображення великого розміру;
- Використовуєте браузерне кешування;
- Доставляєте свій контент з домену без cookies;
- Перемістили JavaScript в нижню частину сторінки;
- Прибрали блокуючі візуалізацію CSS і JavaScript з верхньої частини сторінки;
- Звели до мінімуму використання CSS, HTML і JavaScript;
- Задумалися про перехід на протокол HTTP/2.
- Не відмовляйтеся від підтвердження сайту в Google Search Console
У тому випадку, якщо ви використовуєте окремий мобільний сайт, створіть для нього окремий ресурс у Search Console. Тоді ви зможете бачити й усувати проблеми, які заважають вам ранжируватися в Google.
Замість висновку
Поки ваш сайт буде пропонувати релевантний контент, який завантажується швидко і без затримок, – для занепокоєння немає причин. Головне, щоб мобільні користувачі були задоволені взаємодією з вашим ресурсом. Зрештою, саме вони будуть вирішувати, клікнути по посиланню чи ні. У свою чергу mobile-first індекс покликаний дати їм можливість вибирати з самого кращого.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
live comments feed...